Verjaars girl - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Mienke Haanstra - WaarBenJij.nu Verjaars girl - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Mienke Haanstra - WaarBenJij.nu

Verjaars girl

Blijf op de hoogte en volg Mienke

06 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Liefskatten,

Vanmorgen werd ik wakker, liep naar de woonkamer en daar stond een heerlijk ontbijtje, ballonnen aan de stoel en een geweldige kaart van al mn lieve huisgenootjes! Nou dat is echt jarig zijn..
Vandaag op school hebben onze mede psychologie studenten in het Afrikaans voor me gezongen en de zon schijnt, dat heb ik nog nooit gehad op mijn verjaardag in mn t-shirtje en slippertjes naar school; feels good!

Gister hebben we geleerd wat de click-song is, hier is een taal, khosa, die taal wordt gesproken met een klik. Nou als je vier uren lang in de rij staat, in de zon met zeer gemotiveerde mede studenten van de PUK universiteit (want zo noemen ze zich, Pukke) dan ga je (als je Willemien en Mienke heet) vanalles bedenken om het leuk te maken. Ik heb al geprobeerd om het volkslied te zingen, dat is in vier talen, als ik terug kom, ik beloof het jullie, dan kan ik het zingen!
Nou er was een durfal die voor mij de eerste regel wou zingen, toen heb ik ze maar even het Wilhelmus laten horen.
Echt, die rij, daar staan ongeveer 70 studenten met hun laptopje te wachten om er wifi op te krijgen. Dat duurt best wel even, voordat je een programma installeert, nog een programma, je student nummer intoetst en dan eindelijk wifi hebt!

Dus, wij wachten, voor vier uren, zegt Zak, want zo heet deze topper, dat ze stoppen om vier uur, hmm.. fijn.
We besloten om ons niet gek te laten maken en gewoon te wachten. Uiteindelijk, na een prachtig drama verhaal van mij, over dat ik jarig ben en kilometers van huis ben en toch ECHT even moet kunnen mailen, mochten we naar binnen om daar geholpen te worden.
Die jongen was super, hij probeerde ons de klik in khosa te zeggen, wat ons niet lukt en dat vinden veel mensen erg grappig, dus weer blije gezichten!
Hij wou ons ook wel de click-dans laten zien.. dus morgen ochtend, 8 uur gaan we de moves leren..

Vandaag wou ik heeeel graag een kaartje sturen naar groep 7 en 8, dus op naar het postkantoor.. daar kunnen ze een potje moeilijk doen! Mevrouw dacht dat ik alleen Engels praat, helaas voor haar verstond ik precies wat ze tegen een ander zei.. ja en dan heb je een boze Mienke (kunnen de meeste wel begrijpen hoe vriendelijk ik keek..)
Een andere man heeft me daarna wel goed geholpen, helaas zijn er stakingen bij de post, dus niks gaat weg, en er komt ook geen post in.
Vorig jaar duurde dat maar drie maand..
Dus schatten van groep 7 en 8, als ik terug kom, komen de kaartjes waarschijnlijk aan ;)

Onze fietsen zijn toch wel echt het toppunt, nu mijn trapper het al een paar dagen uithoud, denkt mijn zadel dat die flexibel moet zijn, niet alleen kan hij rond draaien, maar buigt ook gewoon naar achter, multifunctioneel!

Het is hilarisch in huis, huisgenoot W denkt dat je gewoon een pan in de magnetron kan zetten, ik heb samen met Tendayi (onze huisgenoot uit Zimbabwe) al zijn fiets verstopt omdat hij die altijd gewoon lekker buiten laat staan, ' zit ge nou met me voeten te spelen?', macaroni voor eenpersoon kook je in vier liter water en de wasmachine werkt niet? Uhmm ja.. dan kijk je er gewoon naar en staat in het pad.
Goed, hij leert erg veel bij..
Tendayi leren we Nederlands, gister vroeg hij al aan me of ik een ' kopje thee wil?' en ' ik jou van jou'. Echt geweldig.

Later meer, Willemien en ik gaan even een verjaardagsmaaltje maken, op onze super fietsen naar de winkel en heerlijk chillen in de zon!

Liefs Mienk

  • 06 Februari 2014 - 19:31

    Marianne Dragt:

    Meester Gerben zij dat juf Mienke wel 3 uur moest wachten op wifi!!!!!Toen heeft meester Gerben op watsap (ik weet niet hoe je dat schrijft :P) een liedje van ons opgenomen en toen zongen we 'lang zal ze leven'. vond juf dat mooi gezongen?? We missen juf heeeeeel erg we vinden het ook jammer dat juf niet mee gaat op kamp :( .

    Gr. Marianne

  • 06 Februari 2014 - 19:33

    Marianne Dragt:

    ik was nog wat vergeten VANHARTELIJK GEFELICIFLAPSTART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 06 Februari 2014 - 19:40

    Paul:

    Beste Mienke,

    Allereerst, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een super leuke dag hebt (gehad)!
    Toch wel een apart idee, om je verjaardag in Zuid-Afrika te vieren. Gelukkig heb je leuke mensen om je heen die je helpen deze dag extra bijzonder te maken.

    Zo te horen vermaak je je best! Lekker weer, lekker bruin worden en ook nog even een aantal uren in een rij staan! wat wil je nog meer?! :P
    Dat laatste zal vast een beetje frustrerend zijn geweest, maar ja, zo zal dat daar wel altijd gaan.
    De mooiste zin in je verhaal vond ik: " Ik heb al geprobeerd om het volkslied te zingen, dat is in vier talen, als ik terug kom, ik beloof het jullie, dan kan ik het zingen!" Je snapt natuurlijk wel dat we je daar aan gaan houden!! :D.

    Nou, Mienke, het is goed om te weten dat je heelhuids bent aangekomen en ik hoop dat jou een mooie tijd te wachten staat daar. Ik hoop snel weer een sensationeel verhaal van je te kunnen lezen! Veel plezier en tot horens!

    Groetjes, Paul

  • 06 Februari 2014 - 19:54

    Sabrina Terpstra:

    hoi juf Mienke

    eerst gefeliciteerd met je verjaardag
    wat kut dat het pas als juf terug komt er pas is
    we missen juf heel er op school vond juf het mooi gezongen



    GR. Sabrina

  • 06 Februari 2014 - 20:39

    Arjen:

    Heey juf hoe is het daar? hier is het goed... En van harte gefeliciteerd de klas mist juf nu al, sven(dienant) ligt tegenwoordig niet meer onder het matje met mij (hillie). Doei juf ik stuur juf nog wel weer eens een berichtje.

  • 08 Februari 2014 - 11:43

    Marijke:

    He Mienke,

    Wat leuk om dit te lezen! Denk je wel om je Frisismen ;) Ik heb nog nooit iemand in t pad zien staan...:P Haha tja, dat krijg je als je collega's ook mee laat lezen. Geniet lekker van deze tijd! En inderdaad... dat volkslied wil ik wel eens horen. Kun je op deze site geen video of geluidsfragment plaatsen? Geniet van de tijd daar! Ik lees binnenkort vast wel weer wat nieuwe avonturen...

    Liefs Marijke

  • 08 Februari 2014 - 14:45

    Marco Van Der Wal :

    hoi juf hoe gaat het met juf wij missen juf echt want de gym lessen van meester paul zijn echt saai

  • 09 Februari 2014 - 15:29

    Marianne Dragt:

    de gym lessen van meester paul vind ik niet saai hoor

  • 09 Februari 2014 - 15:31

    Marianne Dragt:

    (ik moet wel toegeven dat die van juf ietsiepietsie leuker zijn hoor)

  • 17 Februari 2014 - 14:43

    Marco:

    sorry iedereen voor het bericht dat ik eerder op deze site heb geschreven. bedoelde het niet zo

  • 17 Februari 2014 - 15:28

    Rixt :

    heeeey

    ik mis juf bes wel erg! en we hebben net de cito achter onsen rug (ben best wel blij geen stres meer ;) )
    en ik hoop dat juf snel weer teug komt ! maar irst moet juf nog maar genieten.

    VEEL PLEZIER

    XOXOXO RIXT

  • 17 Februari 2014 - 15:39

    Sven:

    Leuk daar juf alles goed hier in woudsend groeten van sven

  • 17 Februari 2014 - 15:59

    Sabrina:

    sorry voor het rare woord ik zal het niet meer doen ik wou het niet zo schrijven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mienke

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 17046

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 17 Juni 2014

Mijn avontuur: Zuid-Afrika

Landen bezocht: